This wasn't just a dream - Del 94

2012-08-03 | 19:26:27
 
Jasmine's perspektiv

- Hey hunny, sa jag till Harry när vi hade kommit fram till sjukhuset. 
- Hey Jasmine, sa han och omfammnade mig i en kram. 
Zayn hälsade på Harry och sen gick vi in i rummet där Miranda låg.
- Miranda, how are you? sa Zayn och kramade om henne. 
- I'm good, I mean, pain but it's all good. 
Harry tog upp prinsessan från hennes säng och höll om henne. 
- She looks adorable, ohmy. 
- She really does, la Zayn till och höll om mig. 
Bara tänk.. Om jag skulle bli gravid, skulle Zayn ha varit lika stöttande som Harry? Men jag kan inte bli gravid nu. Inte innan giftermål iallafall. Vill leva mitt liv, ut & festa, resa och en massa. 
- What is it? sa Zayn och kollade på mig. 
- Nothing, just thinking. 
- About what?
- Nothing special, sa jag och kysste honom mjukt på läpparna. 
- When will you go home? höörde vi en röst säga som tillhörde Niall. 
- Probably tomorrow, what is that in your hands guys, sa Miranda. 
- Presents, sa Liam och Niall i kör. 
- But you didn't need too. 
- Oh,  I forgot, here you are, sa Zayn och gav henne en påse. 
- Guys, sa hon medans hon kollade på oss med hennes blåa ögon. 
- Open it, sa jag med ett leende. 
Hon tog ut en stor ask från påsen och började sedan att öppna den. 
- Clothes to my princess, sa hon och tog upp en rosa klänning. 
Hon kollade igenom kläderna som bestod av den rosa klänningen, jeansshorts, tröja där det stod ''I am cute!'' och två par skor där det stod ''Daddy's girl'' & ''Mommy's girl''
- Thank you so much, sa Harry och Miranda och kramade om oss. 
- Hey, I'm sorry to disturb but Miranda should rest, sa en sjuksköterska. 
- Sure, you can look at the presents when we're gone, sa Louis.
- Thank you guys, I love you. 
- We love you too Miranda.
- Bye bro, sa Zayn och sen gick vi ut. 
Vi alla satte oss vid ett litet café.
- Where is Cornelia and Ida? sa Zayn. 
- Cornelia is sick. 
- And Ida had something to do. 
- Oh, okay. 
 
2 veckor senare 
 
Baby, someone is knocking on the door, please can you open, pretty, pretty please?
- Sure love, sa han och gick upp från sängen. 
Någon knackade ännu en gång och jag tog täcket över huvudet. 
Jag hörde hur en bebis började gråta och jag flög upp från sängen. Jag var bara i trosor och bh så jag tog på mig ett par mjukis shorts och ett löst linne. 
- Darcy! sa jag med ett leende.
Men det var inte Darcy, inte Miranda eller Harry heller. Bara en tjej och ett barn. 
- Oh, hi. 
- Hi, sa hon med blicken på Zayn. 
- This is Jasmine, my girlfriend. And this is Mellie, my ex.. my friend. 
- Nice to meet you, sa jag och hon log. 
- You too. 
- So, I'll just call you later Mellie, I'm busy right now. 
- But Zayn, you just said.. 
- No, I'm busy. 
- Okay, bye. 
Han stängde igen dörren och kollade på mig.
- What was that all about?
- Oh nothing special, sa han och log. 
Det kändes inte rätt. 
 


I'm back on track babe's / S

Trackback
RSS 2.0