This wasn't just a dream - Del 6

2012-03-05 | 17:51:37
Detta har hänt
- We can't do this, I'm living with your parents and it's just wierd.
- They'll understand, just give it a chance? sa han med  en frågande blick.
Jag svarade inte på det, jag kunde inte. Varför? för jag hade inte svaret på det. Var det ens värt det när han bor i London och var en kändis som höll på att resa jorden runt. Och det betydde att vi kanske skulle träffas någon vecka på flera månader. Jag skulle aldrig klara av det. Jag kände det på mig. Nu när jag bor i Bradford måste jag hitta någon i Bradford.
- No chance ha? sa han och kollade in i mina ögon.

- One chance, sa jag och han log.
- Are you serious? sa han
- Yes, I am.
Han kramade om mig men jag ville känna hans läppar mot mina igen, den där elektriska stöten som for genom min kropp när vi kysstes i parken.
- We had our first kiss here, sa jag och småfnittrade.
- Yesterday, sa han och log.
- Wanna make the second one on the same place? sa jag och log. Precis när vi skulle kyssas brast han ut i skratt.
- That sounded funny, stammade han fram.
- I'm trying to be romantic here, sa jag och slängde ut mina armar.
- Sorry, give me that kiss now. Sa han och jag kysste honom.
Det höll på att komma ljus varannan sekund. Men sen kom jag på att klockan nästan var halv ett och det betyder att det är kolsvart ute. När jag öppnade ögonen försiktigt insåg jag att det var kamerablixtar. Jag puttade bort Zayn lite försiktigt.
- Shit, sa han när han insåg vad det var.
- Is this your new girlfriend? What about her in London? sa ena mannen innan Zayn tog min hand och drog mig till buskarna.
- So you didn't lie? sa jag och kollade på honom.
- About what?
- Your girlfriend in London.
- I'm gonna break up with her, promise. Sa han och la sin hand på min kind.
- Don't bother, sa jag surt och sprang därifrån.
- Jasmine! Hörde jag honom ropa men jag orkade inte bry mig. Jag ville bara krypa under täcket och sova.
Jag kollade igenom mina fickor och bad till gud att jag skule ha hemmanyckar.
- Helvetes jävla skit!
Jag sprang till bakgården för att se om dörrarna var öppna vilket de inte var. Jag suckade och gick sedan till yttedörren för att vänta på Zayn. Efter bara någon sekund så kom Zayn springande till dörren och kollade på mig.
- I'm sorry, sa han och höll i min hand.
- Don't touch me! Sa jag strängt.
Han släppte taget om min hand och öppnade dörren. Jag slängde av mig skorna och gick raka vägen till mitt rum. Jag tog av mig kläderna och slängde de bara på golvet och sen tog jag på mig mina shorts och en tröja och la mig i sängen. Jag hörde hur någon knackade och jag visste att det var Zayn men eftersom jag var så förbannad så låtsades att jag sov. Jag trodde att han skulle gå då men jag hade antagligen fel. Han satte sig på min säng och höll på med mitt hår.
- I like you Jasmine. I'm sorry, sa han tyst och pussade mig på kinden och sedan gick han ut från rummet och stängde dörren försiktigt efter sig.
Zayn's perspektiv
Jag visste att det jag gjorde var fel men jag och Mira hade tagit en paus. Jag skulle göra slut med henne men hon ville att jag skulle tänka igenom det medans jag hälsade på familjen. Jag visste att jag inte hade lika starka känslor för henne, hon bara utnyttjade mig för att få status. Jag visste att Jasmine var sur, väldigt sur.
Nästa morgon:
Jag vaknade ganska tidigt, jag var fortfarande trött men jag kunde inte somna om. Jag hade inte sovit särskilt mycket inatt heller för den delen. Jag tvättade ansiktet och sen gick jag ner till bottenvåningen. Jasmine var inte där, antingen sov hon eller så var hon ute. Jag öppnade ytterdörren och tog upp tidningen som var på marken.
''Zayn's new love! What about Mira in London?'' Stod det på framsidan och där var en bild när jag och Jasmine kysstes igår natt.
- Shit, sa jag och gick snabbt in i huset.
Jag stängde dörren och sen gick jag och satte mig vid köksbordet. Det var inte bara en eller två sidor. Det var flera sidor, vem hon kunde ha varit, att vi var på middag och jag presenterade henne för föräldrarna och en massa andra saker. Jag visste att det skulle bli problem om de såg henne gå ensam ute. Speciellt med fansen! Jag hörde hur någon kom ner för trappan och jag kollade bak. Jag mötte Jasmines blick och ett leende bildades på mina läppar.
- Godmorning.
- Godmorning, sa hon med ett fake leende.
- I'm sorry, sa jag och höll upp tidningen.
- What? sa hon och kom närmre.
När hon såg vad det var så kollade hon bara på framsidan. Hon tog sedan tidningen och satte sig ner bredvid mig.
Hon bläddrade igenom och sen kollade hon på mig.
- I'm sorry, sa hon och jag blev förvånad.
- For what?
- Yesterday when you camed in to my room. I was awake, sa jon och kollade ner.
Jag la mitt finger under hennes haka och hon tittade på mig.
- Everything will be okay, sa jag och kramade om henne.
Jasmine fixade lite frukost till sig medans jag bara tog en frukt. Var inte så sugen på något annat. Hon gick och satte sig i bakgården och jag gick tätt efter henne.
- Can I sit here? hon kollade upp och nickade.
Det var knäpptyst, man hörde verkligen ingenting.
- Umm, I lied to you because.. Because the girl Mira in London lied to me. I broke up with her but she wanted me to think about it when I was here, visiting my family. I really like you, sa jag. Och precis när Jasmine skulle öppna munnen började min mobil ringa. ''Mira''
- When you speak about the devil, sa jag och visade Jasmine mobilen.
- Hello?
- How could you? skrek hon.
- How could I do what?
- Kiss that girl.
- Miira, I told you we're over! Sa jag med en sträng röst.
- I'm going to kill her, sa hon och det stack till i hjärtat.
- Bye Mira, sa jag och stängde av.
Jasmine log, hon tittade på mig och log. Så fin hon var!

kort inlägg av mig Sarah. Kommentera gärna, puss!

I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Ida Skoglar

älskar den :D <3

2012-03-05 | 20:45:31
URL: http://myonlylovestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-03-05 | 21:13:14
Postat av: Desirée

Sarah you know I love it! More, more, more please! :D<3

2012-03-05 | 21:21:43
URL: http://myonednovell.blogg.se/
Postat av: Josefine

Super bra! :)

2012-03-05 | 22:05:39
URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/
Postat av: Josefine

Super bra! :)

2012-03-05 | 22:07:00
URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0