This wasn't just a dream - Del 42

2012-03-19 | 22:21:43
Detta har hänt:
- What is it?
- Miranda.. she is gonna do an abortion, sa hon och tog på sig skorna.
- No, why? sa jag och tog mig mina skor.
- She thinks she'll ruin your career.
Jasmine ringde en taxi som var där på bara nolltid. Vi satte oss i taxin, vi alla hade tårar i ögonen. Hon kunde inte döda ett barn, hon får inte det.
____________________________________________________________________________________________
2011 January « wildhearts
Hon kan itne göra så här. Detta beslut är bådas. Barnet i hennes mage är mitt! Jag är så arg, att hon ens höll det här för mig. När vi kom fram så sprang vi in till "abortcentralen". Jag frågade efter Miranda men de vägrade ge ut namn. Sedan kom Jasmine tillbaka med ett svar.
-She isn't here!
-What!!, Wher the hell is she. fick jag ur mig. Jag var så vansinnit arg men jag var så OTROLIGT orolig.
-Dude this is your fault, skrek Zayn
-No it's not, well in that way yeah but.
-Screw you dude. She's like my sister. I love her. I told you no to hurt her. sa Zayn och kom närmare mig.
-Yeah but she's the love of my life and I didn't hurt her, svarade jag och gick närmare
-Boys stop it, we have something more important to do.
-you guys go to your place Zayn, she sitll has the keys right? maybe she's there.
-yeah, and you go home maybe she's there.
Jag tog taxin hem. Jag öppande dörren och där satt hon.
-Miranda, ropade jag.
-Harry, why are y...
-How could you !!
-I'm sorry I shoul've told you the minute I found out.
-How far in the pregnancy are you?, sa jag med en arg röst.
-7.5 weeks, sa hon Skojjar hon med mig?!
-Why haven't you told me!!!
-I  found out a week ago, stop blamin everything on me.
-You could have told me!! and it is all you.
-No I didn't dare and I didn't want to tell you on the phone. ARE YOU SERIOUS. 
-Then when I came !! you didn't tell em I found out my own way!!
-I didn't want you to know.
-Why, why are you like that!! MY CHILD, skrek jag ut.
Hon bara stirrade på mig. Hon mådde inte bra.
-I..I, tårarna fyllde hennes ögon
-Harry I know it's your child, and I love that I'm pregnant with you child. but we are to young and your carrier.
-did you say I'm pregnant?
-Yes, sa hon och kollade ner
-so you didn't do an...
-Abortion? no I couldn't. I saw all these pictures of children. I can't kill it.
-Why didn't you talk to me about the abortion. I have the right to know., sa jag och min ilska kom tillbaka
-Cause you would have stoped me !!
-SURE AS HELL THAT I WOULD.
-BUT  WHY CAN'T YOU SEE THAT I'M DOING THIS FOR YOU!!
-for ME?
-This child can ruin everything for you. Harry I LOVE YOU SO MUCH but oyu love to sing you love doing what you do.
-and I LOVE YOU TO, bur that's just crazy skrek ajg ut. 
-But Harry just stop!!
-NO OYU STOP, I'M SO ANGYR YOU DIDN'T TELL ME ANYTHING. WHAT KIND OF REALTIONSHIP IS THIS!!
Miranda tittade på mig och satte sig sedan snabbt.
-Everything is spinning...I.. I feel...
-HARRY ENOUGH, it's not good for the baby, just shut the fuck up. She's pregnant with yor CHILD. stop screaming at her you idiot and help her, sa Jasmine innan hon sprang fram till Miranda.
-Honey are you okey?

Jasmine's perspektiv 
Jag visste att Miranda hade åkt hem till Harry så vi åkte dit. Man hörde dem ända ut. Hon skrek ohc han skrek ännu högre. Han var verklgen besivken och det var Zayn med. Men när vi kom in så såg jag verkligen smärtan i hennes ögon. Hon mådde dåligt och hon såg ut att hon var påväg att svimma. Hon satta sig snabbt och jag sprang till henne.
-Honey are you okey?
-mhm, svarade hon
-Miranda listen to me, are you okey? look at me. Hon höjde sakta sitt huvud.
-I'm... I'm ... fine, fick hon ur sig.
-HOW can you do that Harry, she's pregnant you IDIOT. you can't scream at her like that, it's not good for her to become upset.
-I... I didn't know, sa han och kolalde på Miranda. Han mådde inte heller så bra.
-and the worst thing . YOU fucking left her when you found out she was pregnant what kind of support is that?
-I'm sorry, sa han
-Miranda.. Miranda are you okey. Honey please look at me, skrek han och sprang mot henne.
-I'm just tired, svrade hon och tårar droppade från hennes ögon.
-Honey let's go to the room. You have to lay down a little. okey! Hon bara nickade. Jag tog in henne till rummet. Jag satt där med henne tills hon somnade. Hon var verkligen helt slut. Stackarn.

Zayn's perspektiv
Tjejerna gick in till sovrummet men jag var fortfarande sur. På Jasmine och Harry.
- Is she gonna give birth to the baby?
- Yes, svarade han snabbt. 
- What about the band?
- I'll still be in the band.
- And how are you gonna take care of her?
- I'll try my best. 
- No man you're not gonna try you will do your best sa jag och kollade på honom.
- Don't tell me what to do sa han och närmade sig mig.
- I love her and that baby  fortsatte han.
- Are you serous?! Hörde vi Jasmine säga.
- Are you doing this now? here? You guys are impossible, sa hon och tog sin mobil och tog upp ett ciggpaket.
- Don't smoke here, sa Harry och kollade på henne.
- Sorry then Mr Perfect, sa hon och sprang ut.
- Jasmine! Sa jag och sprang efter henne. När jag äntligen fick tag i henne pratade hon i telefon.
Hon sa nånting på svenska så jag antog att hon pratade med Elias. Hon höll för telefonen så att han inte skulle höra vad vi pratade om.
- What?
- Where are you going?
- Away, sa hon och vände sig om och gick.
Varför gick jag inte efter henne? Jag var fortfarande sur, kunde det vara orsaken? Det var inte Harrys fel, han hade haft sex med Miranda så som jag haft sex med Jasmine, inget stort. Men hon var ändå som min lillasyster, min lilla Miranda.

Miranda's perspektiv
Jag mådde illa igen, jag sprang till badrummet och jag hörde steg efter mig och antog att det var Harry. Men jag brydde mig inte. Jag böjde mig över sitsen och allt kom upp igen. Jag tvättade ansiktet och munnen och kollade mig själv i spegeln. Jag såg förskräcklig ut. Tårarna började rinna, hur kunde det bli såhär? Jag gick ut från badrummet och möttes av ljusgröna ledsna ögon.
- I'm sorry, sa han och tog mina händer. Han kollade in i mina ögon, eller det kändes som om han kollade igenom mig. Jag började gråta och han höll om mig. Det kändes bra, det kändes rätt. Det kändes tryggt.


____________________________________________________________________________________________
-M&S

I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Anonym

Skriv näästa del snäääääääällllaaaaaaaaa skkkrriv

2012-03-20 | 19:38:48
Postat av: Anonym

Snälla skriv nästa del nångång jag klarar inte av att vänta mer novellerna e så braaa

2012-03-20 | 20:49:09
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-03-21 | 19:24:31
Postat av: You know my name.... MATIDA

SERIÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖST NÄSTA DEEEEEEEEEEEEL SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA

2012-03-21 | 23:48:52
Postat av: Anonym

KOM IGEN SKRIV JAG ORKAR INTE MEEEER ni har fått mig att läsa novell 42 så många gånger att ja kan den utantill !!

2012-03-22 | 21:57:55
Postat av: sabina

SÖTISAR!!! bloooooggggaaaa!!!JAG FÅR PANIK! <3

2012-03-23 | 20:33:03
URL: http://musikmongot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bloooooggaaaa orkar nt vänta en minut tiiiill

2012-03-23 | 20:54:40
Postat av: Anonym

SNÄLLAAAAAAAAAA SKRIV VARFÖR GÖR NI SÅHÄR MOT MIG???????!!!! Skriiiiiiiiiiiiiiv nästa del idaaaaaag SNÄLLAAAAAA

2012-03-25 | 19:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0