Like Nobody Else - Del 33

2012-01-20 | 00:21:52
Detta har hänt:
Sarah's perspektiv
Alla satt i min soffa, vi försökte lista ut vad som hade hänt Sandra och vart hon var. Alla kom med förslag och idéer, utom Niall, han satt och kollade ut genom fönstret. 

- Liam! ropade jag lite diskret så Niall inte skulle höra.
- Yes, what? svarade han.
- Can you.. just... check? sa jag lite tystare och nickade åt Niall's håll.
- Yes.. yes of course, svarade han och gick bort till Niall.
Jag såg hur Liam började prata med Niall och Niall nickade och kramade om Liam, sedan kom de till oss.
- I know. Sa Louis
- What? Sa vi och kollade frågandes på honom.
- We can call the hospitals and ask if Sandra Bergman is there, right?
- Great idea. Sa Harry och vi började ta upp våra mobiler.
Vi ringde runt tills Bianca skrek till.
- St Thomas Hospital och vi alla började ta på oss våra skor och sen sprang vi till Louis bil. Vi fick verkligen klämma ihop oss för att få plats men det gick bra tillslut. Louis åkte så snabbt han bara kunde och efter ett par minuter var vi där. niall var den första vid receptionen.
- Sandra Bergman?
- And you are?
- Her boyfriend and her friends. Sa han och pekade på oss.
- Room 133, floor 4. Sa hon och vi började springa till hissen. Några tog hissen och några sprang. När vi var framme var vi nästan andfådda. Niall sprang fram till den första läkaren han såg.
- Excuse me, do you know if we can go to Sandra Bergmans room?
- No you can't go in. It's quite bad.
- WHAT? IT'S MY GIRLFRIEND! Skrek han ut.
- Mister , please calm down. You all can meet her soon. Svarade hon med en lugn röst.
Niall kom tillbaka till oss och där satt vi alla med tårar i ögonen, bad om att hon skulle bli bra. Niall sprang in i toaletten och där satt han en lång stund, en väldigt lång stund. En sjuksköterska hade pratat med Zayn och vi fick gå in, fast bara en och en. Zayn knackade på toaletten och där kom Niall ut och han gick direkt in till Sandras rum.
Där stod vi alla i hennes rum, hon hade vaknat och mådde lite bättre. Hon hade massa slangar, blåmärken och bandage. Tur att det inte var så farligt att de behövde gipsa. Vi försökte få henne att le , vilket hände ibland men inte så mycket som vi hoppats på.
- Can i please just be with the girls for a minute? Sa hon, killarna nickade och gick ut.
- Vad hände? Sa vi alla med tårar i ögonen.
- Jag var påväg mot Niall men han visste inte om det och då kom det någon.. Som slog mig och sparkade mig.
- Sa personen något? Frågade jag och höll henne i handen.
- Att jag skulle.. Snyftade hon.. Att jag skulle lämna hennes kille ifred.
- Men gud gumman. Sa Mimo och vi alla kramade om henne.
- Vad ska du säga till killarna?
- Sanningen.. Förutom till Niall.
- Va, varför inte?
- Jag kan inte, vad kommer han säga när han får veta att ett fan gjorde det här? Jag kan inte göra så mot honom.
- Men du då? Sa jag och tjejerna.
- Tänker du inte på dig själv? Något allvarligt kunde ha hänt!
- Men nej, inte nu.
Allt vi kunde göra var att nicka och gå ut.
- Your turn. Sa Mimo och killarna gick in och Niall efter.
- Niall, not you, not yet. Sa jag och han nickade och satte sig bredvid oss. Killarna var inne där ett tag och när de gick ut gick Niall in.
Klockan var sju på morgonen och vi hade somnat i väntrummet. Jag kände hur någon skakade på mig. Jag öppnade ögonen och såg Niall stå där med ett litet leende på läpparna.
- What is it?
- Sandra can come home. But she have to be careful. And she got a wheelchair. Sa han.
Jag hoppade upp i hans famn och kramade honom. Sen gick jag in till Sandras rum där hon precis hade tagit på sig sina kläder.
- Du får komma hem! Skrek jag och kramade om henne hårt.. kanske för hårt.
- AJ! Skrek hon och skrattade till.
När vi var klara och hon satt på rullstolen så började vi gå mot utgången. Niall och Sandra åkte taxi hem till mig och Emelie medans Louis skjutsade oss andra.
- Sandra told us what happend. Sa Zayn och kollade på oss.
- Yup, she told us to. But she's not gonna tell Niall.
- Why? Sa Louis frågande.
- She don't wanna worry him.
- But he is worried, he won't let her go out by herself. Sa Zayn och vi bara nickade.
När vi hade kommit fram så stod Niall med Sandra.
- Yes, we just realised we don't have a key. Sa Niall och trampade sin fot i marken.
Vi alla andra skrattade medans jag och Emelie sa ''oops'' Vi var trötta så vi alla tänkte sova ett par timmar, Sandra ringde sin mamma och sa att hon skulle sova hos oss.
- Your mom don't know.. Sa Niall tyst.
- And she won't know. Svarade hon.
- How you gonna hide this? Sa Harry.
- Makeup.
- Omg, girl your crazy. Sa Niall och vi skrattade till lite.
- SARAH, NIALL?!
- JA?
- Ring ambulansen

Vad tror ni kommer hända? Oj, oj.

I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Anonym

fan va bra denna novellen var när man tror att allt blir bra så händer nått annat längtar tills nästa del !

2012-01-20 | 07:25:41
Postat av: Desirée

OMG såå bra den är!! Älskar att det alltid händer något! :D

2012-01-20 | 17:43:33
URL: http://myonednovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0