LIKE NOBODY ELSE - DEL 28

2012-01-17 | 23:12:39
Mimos perspektiv:
Killarnas konsert var galen. Det var skitkul att vara där och hoppa runt som en galning med tjejerna. Trodde dock aldrig att jag skulle göra det med killarna. Vi var påväg hem och imorgon skulle vi åka tillbaka till London. Hur skulle det bli med Jazade? Skulle vi hålla kontakten eller skulle vi bara glömma varandra? Och sen ska jag ju åka till Sverige. Åh till Stockholm. Tråkiga, äckliga Stockholm. När vi började gå allihopa hem till Doniya så fick Wayliha ett samtal av Jazade.
- Why don't you answer your phone? I was worried.
- Aw, I didn't hear it.
- Oh, you scared me. Are you going to Waylihas place?
- Yes, we're going now.
- Okay, see you soon.
- Sure. Sen la vi på.
Jag kollade igenom min mobil och såg att jag hade flera sms av Jazade och missade samtal.

Sarah's perspektiv:

Konserten var verkligen helt perfekt. Jag kunde fortfarande inte fatta att dom faktiskt hade tagit upp oss på scen och sjungit till oss. Inför alla tusen fans. Det var helt otroligt! Vi var fortfarande sjukt glada när vi gick hem och ingen kunde riktigt fatta vad som precis hade hänt. Så vi bestämde oss för att gå hem till Sandra och ha myskväll och prata, lite tjejsnack är alltid grymt! (Sandra har ett litet hus i Bradford) Men Zayn's systrar och Mimo gick hem till dom istället!

 

Det tog inte så långt tid att gå hem till Sandra, och det var faktiskt skönt att gå lite.

 

 

Vi bestämde oss för att bara sätta oss och kolla på film. Me. Vi satt och kollade på en masa filmer. Både komedi, romatiska och skräckfilmer. Under skräckfilmen, när det var som allra läskigast och alla satt i en klump och nästan darrade av skräck, fick jag ett sms av Zayn. Alla blev så rädda av sms-signalen att vi hoppade upp samtidigt och Amanda och Bianca skrek som galningar. Jag bara satt och skrattade åt dom, och sa att det bara var ett sms.

 

- Från vem då?! Fräste Amanda lite surt

- Wow tagga ner lite tjejen, det var bara från zayn, svarade jag skrattade lite för att reta henne

- Men gud, vem sms:ar den här tiden? Jag trodde dom skulle hem och sova? Dom var ju helt slut efter konserten? Sa Emelie

- Ja, men han kan inte sova, haha typiskt Zayn, svarade jag.

 

Jag svarade ''Aww I love u babe, but I have to sleep now, sweet dreams, puss. Sarah xx''

 

Zayn's perspektiv

I did know that I shouldn't text Sarah now, cuz it was late. But I just had to! So I wrote


''Hi Sarah, hope I didn't woke you up. But I just have to tell you that I love you, and you mean so much to me, and it kinda hurts to be away from you, just needed to tell you, love u, Zayn xx''


I need to be the best boyfriend ever for her, she deserves that. She really does.

Then I got a text back, she said ''Aww I love u babe, but I have to sleep now, sweet dreams, puss. Sarah xx'' She HAVE to be the best girlfriend ever. I couldn't even explain my love for her.

 


Sarah's perspektiv

Jag vaknade nästa dag av att min telefon ringde. Det var Zayn.

 

- Hi Zayn...

- Hey babe, are you awake?

- I am now.. thanks for that..

- Oh I'm sorry sweetheart, but.. I'm kinda outside Sandra's house, can I come in?

- Yes.. Wait what?! What are you doing outside her house? How did you know we were here?!

- Haha ehm.. You were not in my Doniya's house so I walked to Sandra's house, and I saw you through the window, sa han och skrattade lite tyst

- What? Are you, like... right now? Huuh?

- Babe, just look outside the window!

 

Jag satte mig upp och såg att jag var ensam kvar i vardagsrummet där vi alla hade somnat. Vart var alla? Men jag gjorde som Zayn sa och gick till fönstret, och han hade rätt! Där utanför stod han och resten av killarna. Och tjejerna satt och åt frukost! Dom bara garvade åt mig när jag stod där i fönstret helt nyvaken med ruffsigt hår. Men jag brydde mig inte om hur jag såg ut, jag gick ut till dom fick en god morgon-kyss av Zayn och gick och satte mig och åt frukost med dom andra.

 

Zayn följde efter och satte sig vid andra sidan av bordet. Vi alla pratade och skrattade och hade roligt, förutom Zayn. Han satt där borta lite off, och höll på med telefonen. Vad gjorde han?

 

- Zayn, what are you doing? Frågade jag

- Ehm.. eh.. nothing! Svarade han lite nervöst

- Who are you texting? Frågade utan att låta allt för nyfiken

- Ehm.. it's.. eh.. just a... friend!

- Oh okey! Svarade jag och försökte låta glad

 

När vi alla hade ätit klart plockade vi in allt i köket och tjejerna gjorde sig i ordning medans killarna spelade på Sandras TV-spel.. Hon var en riktigt pojk-flicka, som gjorde en massa kill-saker. Hon var rätt cool på det sättet, och jag tror Niall gillar att han kan spela massa TV-spel med sin flickvän.

Jag såg att Zayn hade lämnat, eller glömt, sin telefon på köks-bordet när jag tog en pause i sminkningen för att ta ett glas vatten. Precis när jag gick in i köket fick han ett sms, och utan att tänk mig för kollade jag vem det var i från, på skärmen stod det

 

Perrie Edwards: ''I don't know, a suprise! And Zayn, girls want it big okay!''

 

Vad skulle det betyda? Och vem var Perrie Edwards?

 


Det var del 28 dårå, och det var jag (Sandra) som skrev det, så ni får kommentera vad ni tyckte osv. Blev inte så långt, måste sova, hehe. Men aja! Puss på er!

 



 

 

 

 


I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: mimo

2012-01-17 | 23:36:12
URL: http://ll
Postat av: mimo

ÅÅÅH VAD BRA. Sandra du är också jätte jätte duktig . Älskar att läsa noveller. och det är extra roligt när man är med i den :) puss på er snyggingar <3

2012-01-17 | 23:37:05
URL: http://ooneforall.blogg.se/
Postat av: Anonym

FETT BRA SKRIV MER !

2012-01-18 | 07:41:58
Postat av: Ida Skoglar

Älskar novellen ! <33333

2012-01-18 | 13:25:25
URL: http://myonlylovestory.blogg.se/
Postat av: Sitav

När kommer jag och min älskling in i storyn? btw du är grym på att skriva noveller. :D

2012-01-18 | 19:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0