This wasn't just a dream - Del 54

2012-04-21 | 12:44:27
-Ooohw, again.
-Again what.
-The baby kicked, sa hon med ett stort leende på läpparna och när hon sett så rusade alla till hennes mage. Jag såg hur alla rusade mot henne och lade sina händer mot hennes mage...
- Family first, sa jag och lade min hand på hennes mage. Jag kände hur barnet sparkade och hela jag blev varm. Min bästavän skulle få ett barn.. med min bästavän. Det här ar på riktigt. Jasmine kollade åt mitt håll men tittade sen på Miranda, hon gick fram och kramade om henne och sen lade hon sin hand på hennes mage. Hon såg själv ganska glad ut. När hon log så log jag alltid, men inte nu.

Tumblr_m1v3x6fom01r7769mo1_500_large
Tumblr_lvh21lior31qfhtnu_large När Elias hade kommit satte vi alla oss ner för att äta. Enligt Miranda så behövdes ingen kött, så det var väl okej. När vi alla åt, skrattade vi och bara hade det trevligt.
- Something is wrong, sa Elias plötsligt.
- Like what? sa Liam och kollade på honom.
- Zayn and Jasmine, something is wrong
- What is wrong?
- You.
- What do you mean?
- You always look and smile at eachother but it's something wrong now, sa han och kollade seriöst på oss.
- Oh, it's nothing, svarade Jasmine snabbt och tog ännu en tugga av maten. Jag nickade instämmande men han och de andra kollade misstänksamt på oss. Var vi verkligen alltid så gulligulliga mot varandra?
Jag hällde upp alkoholen i våra glas och när Jasmine skulle ta en klunk så stirrade Elias på henne.
- What is it?
- You're not 18.
- Um, so?
- If I'm not gonna drink, you're not gonna drink, sa han och smålog.
- Are you serious?
- Yes, sa han och skrattade till. Alla skrattade med honom förutom jag , jag var helt caught up med de som hände mellan mig och Jasmine. Bråkade vi verkligen.. över kött? Niall kollade på mig med vad-är-det-som-har-hänt-blicken , jag bara skakade på huvudet och log.
- Okay sure, sa hon och hällde upp läsk i ett annat glas och drack lite av det.
- Satisfied now?
- Yes. 

Harry's perspektiv
Vi satt där och åt en otrolig middag och jag var gladare än någonsin. Alla hade känt barnet sparka, han/hon är en riktig kämpe kan jag säga, nästa fotbollsspelare kanske ;) Jag kände mig så stolt över Miranda hon var lycklig. Jag satt där med en hand på hennes mage medan jag åt.
-Harry, it's not kicking or anything now.
-No, I know I just want to be ready, sa jag med ett leende och alla skrattade. Vi märkte alla spänningarna mellan Zayn och Jasmine. Vad har hänt dem är ju alltid '' all over eachother''. Men ingen vågade säga något ända tills..
-Guys  enough is enough, sa Miranda
-What are you talking about?, frådae Jasmine.
-I'm pregnant not stupid. Alla kollade på henne som frågetecken.
-Oh gosh, I guess you are the stupid ones, sa hon och skrattade
-You lost me, sa Zayn och log.
-Look when you're pregnant you get very very hormonal! And all your senses get's better. Like I can smell  that the desert is a cheesecake  right now. 
-How can you do that?  like super a hero with super smell sa Niall och spärrade upp sina ögon. Alla skrattade
-No, serously  there is something unresolved between you two and it's not fun to watch. So you just made your problem my problem. what's wrong?
-Nothing's wrong, sa Jasmine.
-Don't you dare say that. I know you Jasmine so start talking or my hormones will take over.
-and you don't want that, fyllde jag i, då fick jag ''blicken'' från Miranda medan de andra små fnittrade. Jag såg hur både Jasmines och Zayn's ansiktsuttryck ändrades.
-OKEJ, yeah we had a fight, so what! sa Jasmine surt och med en högre röst.
-Don't give me that tone You don't have to be like that.! sa Miranda. alla vart tysta och stirrade på henne. 
-Excuse me? But It's not your problem Miranda., sa Jasmine och jag började ana lite tjafs.
-Yes it is my problem. You invited us, we were supposed to have a nice dinner but you guys sit there cold as ice.. I love you both so stop being a Bitch and talk to eachother.
-A bitch? Am I the bitch? Look who's talking..
-Girls just stop it, sa Liam
-yes it's enough, sa Zayn och jag höll med
-Did you just say Look who's talking. What's your problem Jasmine. You've been like this all day!
Jag hörde hur Zayn viskade att hon skulle ta det lugnt eftersom att Miranda var gravid. 
-I don't care Zayn. It's always Miranda Miranda Miranda. Yes she's pregnant we know that.
-Seriously what's your problem? don't take your problems with zayn out on me.
-BUT You are fucking irritating Miranda, stop it. 
-I j..j..just want it to be good between you. I want you guys to stay like you where, svarade hon.
-But it's not you freaking problem.
-Jasmine ARE YOU Listening to youse..... aaoch aaow I can't aaaj, sa Miranda och stannade upp och la sin hand på magen.
-What happened? sa Harry
-I don't know, it hurts, svarade hon
-Just breath a, sa Liam. Hon satte sig ner. Man såg att hon verkligen hade ont.
-Just take it easy honey, sa Zayn. Hon satt där och andades hastigt
-Jasmine it's enough now!, sa Zayn strängt
-YES she got fucking knocked up everyone knows that! She made that fucking misstake and you always remind me of that. It's not a good thing she's fucking 17 so stop with all that happiness. Mirandas ansiktsuttryck ändrades snabbt och jag såg att hon vart ledsen. 
-JASMINE what are you saying, sa Zayn .Miranda ställde sig upp och gick. 
-Miranda come back, you can't go when tou're in pan, sa Jag snabbt och gick efter Miranda hon hade redan hunnit till dörren.
-Miranda don't leave , sa Zayn men hon svarade inte hon tog på sig sina skor och jacka. En tår droppades ner för hennes kind. Jag gick efter och började ta på mig skorna.
-No, You stay here., sa hon och gick ut från dörren. 
-But you are in pain and you can't go by yourself.
-I can handle it. just let be be alone. DON'T comve after me harry, sa hon argt men med en ledsen ton.
-Are you serious Jasmine? What the HELL was that, sa Louis
-I... I don't know what came over me, sa hon.
-Good Job, sa Zayn
-Stop it Zayn, sa Niall
- Jasmine why did you say that, sa jag 
-But she started and she...
-But idiot YES she's pregnant and that means hormones everywhere, even I know that. You can't do that!It's not good for her. Didn't you see what happened. She got upset and she felt it !!, skrek Elias. 
-I don't know what I just did, I'm so sorry. Sa jasmine och sprang till sitt rum. 
-Dude, what happened before? frågade Niall
-We had a little fight and now, I can't believe she said that!!.
-I' sorry for what Miranda said, she can me a little hormonal at some points, sa jag
-Ofcourse she can she's freking pregnant, sa Liam
-Yes she is and it's startingt to get serious, the slightest thing that makes her upset can cause her pain, sa Zayn.


Jasmine's perspektiv
Jag är en idiot, en riktig idiot. Hur kunde jag säga så där till Miranda. Vare sig hon är gravid eller inte så ska man inte säga sådär. Tårarna forsade för mina kindee. När jag sa alltng och hon fick ont. Hon fick verkligen ont. Kan jag ha gjort det där? mina ord? Jag tog ut allting på henne. Eftersom att jag och Zayn inte han pratat ut om allt. Kan jag ha förstört vår vänskap? Nej. ååh att jag ens kaxade emot. Hon är 15 veckor gravid hennes hormoner är galna. klart hon bryr sig om oss.  ja, jag var lite irriterad att allting alltid var Miranda är gravid men Hon är GRAVID. Allt är på riktigt nu. Jag måste be om ursäkt. Jag känner mig som en riktig bitch nu.
-How could you do that?, hörde jag Zayn säga bakom mig.
-Where is everyone?
-They left, jag stirrade bara på honom
-How could you say that Jasmie?,sa han argt
-Zayn I took everything out on her and I feel like a piece of shit so don't you come her and try to make me feel worse, sa jag och tårarna började rinna igen.
-don't cry! I know you where upset with me bit that was wrong. You have to understant that she is PREGNANT Jasmine and we have to think about that. Didn't you fucking se what happened when she got upset?
-I did and....
-You did and you have to start thinking about that to. Don't you thinkHarry was upset to? Miranda Has been through a lot and especially all thins non happiness. She's finally happy and you break her down again. , sa han lugnt
Jag stirrade bara på honom men flera tårar pressades ut ur mina ögon. Han har rätt.
-Listen to me Jasmine,I'm sorry for everything we fought about earlier but you really made me upset when you said that to her.
-I'm sorry to, Zayn and I'm so sorry about Miranda.You have no idea how much I regret everything. I really feel like a bitch. I know that she's pregenat, I've always known that but Now. right now I seit for real. She is pregnant for real!! she's hormonal and if she get's upset something bad can happen, sa jag och försökte torka bort tårarna men fler fortsatte att komma.
-You have to understand that Jasmine. They have it rough. They know that they're young and that she got knocked up.They don't have to be reminded. But they are finally happy about it. 
-I'm so sorry, i really am, sa jag med tårarna läng mina kinder. Zayn kom närmare och omfamnade mig. Han tittade på mig och torkade bort mina tårar.
-Listen to me.I love you so much and our friends also loves us.they want us to stay happy.We are always the happy ones. 
-I know i know. I love you to. Han kramade mig ännu en gång och sedan kysste han mig ordentligt.
- I really do love you Jasmine though we fight I'll always love you more that everything.
-I really love you do. Jag lutade mig in och kysste honom igen.
-Zayn, I have to talk to Miranda and apologize to her and Harry...
__________________________________________________________________________________________
oooh dramalicious !!!

I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Anonym

oooohnooooooo:((( undrar vad som kommer.hända.!:(

2012-04-22 | 07:34:46
Postat av: linda

ååh längtar till nästa kaåitell !:)

2012-04-22 | 07:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0