This wasn't just a dream - Del 65

2012-04-27 | 15:59:28
Detta har hänt:
-What's wrong!!?, frågade jag.
-I'm sorry, but...
-But what?!, sa Zayn
-I can't find your babys heartbeat... Dem orden stoppade mitt hjärta. Jag kände hur jag klämde till i Harrys hand och han bara stirrade på doktorn. Det här kunde inte ske. Det får inte hända. orden spelades upp i mitt huvud I can't find your babys heartbeat...



Det kändes som om min värld skulle rasa samman. Dem där orden. Jag släppte Harry's hans och och la mina händer på mitt ansikte. Tårarna kunde inte sluta rinna...

Harry's perspektiv
Dem där orden fick mig att stanna till, Mirandas ansiktuttryck. Mitt barn? Hon släppte min hand och jag hörde bara hur hon grät.
-NO You're lying, sa jag
-I'm sorry sir...
-Try again, sa jag
-I've allready...
-TRY FUCKING AGAIN
-Calm down sir.
-Jusy try again, sa Zayn. Ännu en gång la hon ny gelé på Mirandas mage. Miranda tittade inte. Hennes händer var för hennes ansikte och hon grät. Jag visste inte vad jag skulle tänka eller säga. Det var som om allt hade stannat. Doktorn kollade runt och vi hörde Mirandas hjärtslag. Det bultade snabbt. Hon fortsatte.
-Sir, I can't find an...
-keep  loking, sa jag
Några sekunder senare hörde vi något som bultade lite svagare.
-What's that?, frågade Miranda tyst
-I think I found something. Hon fortsatte leta.
-Here it is, sa hon och log. Vi hörde ett bultande ljud som gick snabbt och ett som var svagara och långsammare. 
-Is that?, sa jag
-Mr and Mrs Styles, this is your baby's heartbeat, sa hon. Mirandas leende bröt fram och tårar fortsatte att rinna.
-My baby, grät hon ut och hon log. Zayn och Jasmine satt bara och log.
-Thank you , sa jag till doktron, jag kände själv tårar rinna från mina ögon. 
-The babys allright Miranda, it's going to be fine sa jag och hon nickade bara. Hon tog tag i min hand. Jag pussade hennes panna. När jag gick upp la hon sina händer om mina kinder och drog mig närmare henne.
-I love you Harry, sa hon och hon kysste mig. Jag var så lycklig. Allt skulle ordna sig.
-I love you to sa jag och torkade bort tårarna längs hennes kinder.
-Now Mrs styles, ingen vile rätta henne vi var så lyckliga
-Yes.
-You have to rest. Your child heartbeat is weak. So you have to rest. We want you to stay this whole day. It's about six am now. If everything good we'll let you go home at six pm. deal?
-Deal, sa Miranda och log
-But you have to sleep and rest troughly. I'll get you something to eat then it's sleep time. You all can't stay here, I'm sorry.
-Please can Harry at least stay? I need him with me.
-Yes he can stay, but you others have to go.
Zayn kramade om Miranda hårt. Han hade tårar i ögonen.
-I'm so happy Miranda, you deserv everything. I love you lil sis, sa han och pussade hennes kind Sedan sprang Jasmine mot henne gråtandes. Hon sa något på svenska som jag inte förstod
-Bye Harry, sa Zayn och krama mig hårt.
-Now everything is going to work out, viskade han. Jag kramade bara om honom och nickade.
-Love you Harry, sa Jasmine och kramade mig. Sedan försvann dem.
Doktorn gick och jag kröp ner i sängen med Miranda.Jag höll om henne och hon lutade mot min famn.
-Once again I'm sorry Harry, for slapping you and fo...
-Just stop it, don't talk about it. Forget everything. Today a miracle happened. You're fine and so is our child. jag kysste henne och hon log.
-I love you so much, viskade jag i hennes öra.
-I love you to, sade hon tillbaka. Jag kramade om henne och jag la min hand på hennes mage. HOn alde sedan handen över. 
-we're going to be parents, the baby's allright. 
-but the baby is weak, sa hon ledsamt 
-But so are you right now, maybe that's why.
-She said I had to rest a lot and I mean a lot. That sucks, sa hon och suckade  Jag skrattade bara.
-did the doktor give you medicin?
-Yea I have like three tablettes to take every morning and 2 vitamins for night. 
-That's pretty much, svarade jag
-yeah I know, but everything for this baby, for our baby, sa hon och log. Jag kramade ännu en gång om henne. Jag pussade henne på kinden.
-Am I your sister? , frågade hon och blinkade med ögonen, Jag förstod direkt vad hon menade och kysste henne lätt påläpparna.
-Is that a real kiss?, frågade hon och hon började skratta. Jag tog ett grepp om hennes ansikteoch pressade mina läppar mot hennes. Flera känslot åkte igenom min kropp. Jag rös och och besvarade allt detsamma. Kyssen varaade några minuter.  Sedan stirrade hon in i mina ögon och hon bet sig i läppen. Vi tittate bara i varandras ögon.
-That's what I'm talking about drev hon till och lutade sedan mot bröst.
Hon låg  där och sen kom läkaren igen. 
-Okej, well I see you guys are all lovydoby, sa hon och log Miranda log bara.
-We'll we have tot alk about that, Miranda when your're weak the baby is weak.So now you are very weak so that means ehm no... ehm .
-No what sa hon och log.
-Well you can't be upset and no sex until you stabilise again. You have to take your medicin for about twp weeks then you'll come back and we'll check up on you and the baby. If your better you only need the vitamines if not you'll get two weeks more and etc. Hon pratade om mycke och sedan tog hon lite bloprov och gick sedan. När hon gick så tittade Miranda på mig och log.
-Well you heard the doktor, we can't do anythin, sa hon och retades.
-It's okey, I can still do this, sa jag och pussade hennes hals, and this så kysste jag henne. Sedan pussade jag hennes nyckelben
-Stop don't tease me, sa hon och jag skrattade bara
-No but you have do be healthy. That mean you have to eat and we can't have sex. You and the baby is the important thing.I'll help you through everything, I'll be your soldier
-Yeah, I love you my protective soldier. sa hon och sedan lutade hon mot mig igen.
EFter några timmar kom doktorn tillbaka och sade att vi kunde gå hem. Miranda vart jätte glad.  Hon berättade vad hon skulle göra om hon fick smärtor och om något lika hemskt skulle ske igen. Hon gav henne receptet till medicinen och vitaminerna. Vi köpte allt åkte sedan hem. Hem äntligen. Vi var glada.  Jag smsade Zayn innan och han svarade ochv verkade jätte glad. Klockan var runt sju tiden. När vi kom hem så öppnade jag dörren. Miranda såg sliten ut men ändå glad. 
-WELCOME BACK, skrek Louis och Niall.
-how are you Miranda?, sa Liam
-YEEEEEEY BABY's in belly, skrek Jasmiine.
Huset var städat och de hade lagat mat. Alla var där för att välkomna Miranda hem.
-I've only been goone for like a day, sa hon och skrattade.
-But you've been throug a lot, sa Louis
-I freaked out when Zayn told me, sa Niall och kramade om Miranda.

Zayn's perspektiv
Hon är fortfarande gravid. lyckoruset som gick genom min kropp gick inte att beskriva. Jasmine grät under vägen hem.
-HWy are you crying babe?
-I'm so happy, I thought the babyw as gone, the look on her face and on Harry's face, sa hon. Jag tog hennes hand och pussade den.
-You know what we should do?
-Surprise them when they come home!!?
-Ehm not what I was thinking but yeah sure. , Jag ahde en extra nyckel till deras hus. Vi rullade upp på parkeringen och där var det fullt emd fotografer.
-Is it true Miranda and Harry are broken up? Is it true she got a miscariage? How is she? Did she loose the baby?
-NO!, skrek Jasmine
-No comments svarade jag och vi gick förbi dem och in i huset. Jag låste upp och vi gick in. Det såg förjävligt ut. Kuddar, täcken på golvet glas bitar. Var det det här han snackade om.
-They really had a fight, sa Jasmine .Vi gick in i deras sovrum och där såg vi lakane.
-Omg, a hon.
-we have to throw it away. I don't want her to coming back to these memmories.
-Call the boys, and tell them everything.,sa Jasmine
-They can help us fix this and they'll support Miranda and Harry when they come back.
-Okey.
-jag ringde upp grabbarna och bad dem komma. De hade ingen aning om vad de skulle få höra nu...

heej, hoppad ni gillade detta inlägg och hoppas ni gillat de senaste inläggen. Lite dram, lite spänning kanske. haha nu i helgen så ska Sarah skriva och inte jag så ser framemot det :)  KOMENTERA GÄRNA. När ni kommenterar så får ni oss att vilja skriva mer och då blir det bättre och mindre pauser haha. puss <3



I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Olivia

Såååååååååååååååååå jävla fuucking bra!!!!!!!!!!!! Älskar eran novell ni är verkligen bäst!!! Seriöst!! Jag älskar den ni är bäst,bäst,bäst,bäst,bäst,bäst,

2012-04-27 | 23:38:28
Postat av: Sofie

Skkiiiit bra del fyfan ni får mig att vilja läsa 30 kapitel efter varandra sjuuuuukt braaaaaa ni är !

2012-04-28 | 08:45:20
Postat av: Anonym

skit bra <3

2012-04-29 | 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0