This wasn't just a dream - Del 60

2012-04-24 | 19:27:29
Detta har hänt:
Hon låg där mot mitt bröst och andades. Hon sov. Hon var så fin när hon sov. Jag tog fram boken hon köpt till mig och jag började bläddra igenom den.  Jag läste om män som hade lämnat deras tjejer/fruar när de fått reda på att de var gravida, hur kan man göra det? Sedan såg jag bilder på kvinnans livmoder och allt som skedde där inne. Jag läste om hormonerna och hur vi ''pappor'' ska ta hand om ''mammorna. Det stod att vi alltid skulle vara på deras sida, alltid lyssna och alltid förstå vad hon går igenom. Jag läste om depression och om förlossningen. Bilderna var väldigt läskiga. Ska min Miranda gå igenom det där?! Sedan kom jag till den värsta delen. ''Om det värsta sker så skall du alltid hjälpa din kära, du ska alltid stötta henne, alltid hjälpa henne. Du ska vara där för att torka hennes tårar och du ska vara där för att skratta med henne. Runt det första månaderna så är chansen för missfall stor. Så var försiktiga med allt. Hur vet man ? Jo, ett missfall kan börja med att kvinnan ser blod. Det är då inte mens eftersom att hon ej får det utan det är livmoderns blod. Så om detta ses ring då ambulans omgående!'' Jag la ifrån mig boken. De första månaderna, sa jag tyst för mig själv. Vi är snart igenom de första månaderna. Jag pussade Miranda på huvudet, viskade att jag älskade henne. Sedan somnade jag...


Jasmine's perspektiv
Två Veckor gick otroligt fort, vi hade faktiskt jätte kul under veckorna. Vi gick och shoppade med killarna och jag köpte lite saker till bebisen. Köpte två stora gosedjur.  Jag ville vara den första som barnet fick present från. Miranda vart så glad när jag gav den. jag satt och tänkte tillbaka till när jag och Zayn tjafsat, vi har aldrig bråkat något jätte stort, vårt förhållande är verkligen underbart. Visst har vi små tjafsat och blivit sura. Allt detta började jag tänka på när jag hörde Miranda och Harry tjafsa lite. Det var små gnabb. Men de vart alltid sams efter. Dem är verkligen perfecta för varandra. Jag och Zayn sov över hos dem en natt. Harry gick alltid runt med en bok om att bli pappa. Så söt. Men den dagen så vart det awkward att vara runt om dem. Miranda var väldigt moody och stackars Harry visste inte vad han skulle göra. Hon vart allmänt irriterad på allt. Vi fick snacka med Harry om det och han förstod varför hon vart irriterad. Vad skedde mer under veckorna jo ,Zayn tog ut mig på en otrolig dejt. Vi hade så roligt och det roliga var att han tog mig till ett avlägset ställe så media lät oss vara ifred. Ingen visste VAR vi var...
Jag vaknade upp av  att jag hörde ljud. Det var röster. Zayn låg inte bredvid mig. Jag tog upp min telefon och kollade på klockan.
-SHIT den är halv två, sa jag till mig själv och hoppade upp ur sängen. Jag  satte på mig min mjukisdress och gick till badrummet. Jag tvättade mitt ansikte, borstade tänderna och sen gick jag till vardagsrummet.  Där var Zayn, Harry, och Miranda.
-Well Good Morning  sleepy head, sa Zayn
-Wow du sover länge, sa Miranda, Jag skrattade bara. Jag gick fram och kramade om alla.
-So what are you guys talking about.
-Not so much, we just came to say hello. 
-that's awesome, sa jag och satte mig bredvid Miranda
-We should go to the new resturang that openes today, sa Harry
-Yes we should, höll jag med.
-Yeah, it was a long time ago we got dressed up, sa Miranda
-Let's do that.
-Okey, we have to go and buy some stuff but we'll pick you up at six, sa Harry och tog Mirandas hand. Vi följde dem till dörren och sedan gick dem.
-Omg that seems so fun !!
-Yeaah it does, Svarade Zayn och plockade upp mig.
-haha let mee doown. ha sprang runt med mig och la mig sedan på köksbordet. Jag lade mina händer på hans kinder och kysste honom lätt på läpparna.

Zayn's perspektiv

Jag såg verkligen framemot kvällen. Runt fyra tiden så började Jasmine fixa sig. Hon lockade sitt hår och sminkade sig.
-You don't need any of that, your beautiful as you are, sa jag när jag gick förbi henne. Hon tittade på mig och ''kastade'' en kyss mot mig. Jag bytte om och satte på ett par mörka jeans, en skjorta och en kavaj. När klockan vart runt sex så knackade Miranda och Harry på.

-Oh Miranda you look stunning, sa Jag. Hon hade på sig en tight vit klänning
-I know dosen't she, sa Harry och kysste henne. 
-Thank you , svarade Miranda och log mot oss.
-Wow Jasmine you look gorgeous, sa Miranda
-Well thank you, so do you. Jag vände mig om och där stod hon, perfekt som vanligt. jag gick fram till henne oh kysste henne.
-You look great Zayn, sa hon
-So do you, svarade jag. jag tog hennes hand och vi gick till bilen. 
-Harry drive carfully, sa Miranda flera gånger-
-I know how to drive Miranda, svarade han lite irriterat.
-Then if you do, you'll slow down. This is a 30 road.
-Wow is there some tension here, viskade Jasmine  i mitt öra och jag kollade på henne.
-i don't know, i think so, viskade jag tillbaka.
-Heey you guys save all the sexy talk to wehn you're alone, sa Miranda och vände sig om. Jasmine små log lite.
-So you guys how is it?, frågade hon
-What do you mean?, svarade Harry
-You two, you are like the perfect couple, so sweet all the time, sa Jasmine.
-It's great sa Miranda och la sin hand på Harry's lår. Hon log och han log. Visst såg de lyckliga ut emn något gömde sig bakom dem där leenderna.
N'r vi kom fram så tog jag Jasmine och Harry to Miranda och vi gick in till resturangen. Utanför var det fullproppat med Papparazzi's men där inne vart vi lämnade ifred. De gav oss ett bord för fyra och vi satte oss ner. Vi bläddrade igenom menyn och sedan kom vår servitris. Vi valde alla olika rätter men desserten valde alla likadan Cheescake men hallon sorbét. 

Harry's perspektiv
-This is delicious, sa Miranda.
-It really is, svarade jag de senaste dagarna så har det varit rätt spänt mellan mig och Miranda. Visst kysser vi varandra och sover tillsammans men det är spänt. Vi har haft små gnabb. Inget stort men hon har väll varit lite moody. Humörsvägningarna har varit grova. Ena sekunden är hon jätte glad och pussar mig andra sekunden är hon irriterad och sitter bara bredvid mig. Jag förstår varför de kommer, men det känns överdrivet och jag pallar inte. Vi satt där och åt och alla skrattade tillsammans. Maten var otrolig och det var så fint här. Tjejerna var verkligen vackra. Tiden gick fort och vi åkte hem. Vi skjutsade hem Zayn och Jasmine. 
-That was great, wasn't it?, sa hon och log
-Yes it was, we must come her again!, sa jag och hon la sin han på mitt ben och smekte det sakta.
-So how are your moodswings today, sa jag till Miranda, menat som ett skämt.
-It's not funny Harry,  svarade hon och tog bort sin hand
-Well I have to make it funny because I dont enjoy them, svarade jag
-What do you mean by that? , sa hon irriterat.
-Nothing, I meant nothing, svarada jag. Jag vill inte starta något. Vi har haft en underbar dag och den ska inte förstöras. Hon svarade inte på mig hon bara stirrade rakt fram. Jag kände hur jag började köra snabbare . Jag åkte över en bump och bilen hoppade upp lite.
-Drive CARFULLY, sa Miranda. När vi kom hem så öppnade jag dörren och Miranda gick bara in. 
-Spit it out, fick jag ur mig
-Spit what out, svarade hon surt.
-What's wrong with you? Why are you like that, you didn't even open your mounth in the car.
-The question is what's wrong with you!? I didn't want to speak, is that a problem.
- You act like I've done something wrong!, sa jag argt. Hon slängde sin väska på bordet och stirrade bara på mig. 
-You don't undersand what I'm going through. I try to keep it together but I just feel like screaming sometimes when I'm around you.You don't understand, sa hon argt.
-I don't understand!!, I DON'T UNDERSTAND. All I'VE DONE IS STANDING BY YOU SIDE, skrek jag
- You have aways been beside me, i know. but you always spit out your nasty comments. DO YOU THINK IT'S FUN? 
-WHEN HAVE I EVER DONE THAT!, skrek jag och gick närmare henne.
-OMG ARE YOU SLOW OR SOMETHING?  How are your moodswings today? 
- IT WAS A JOKE, JIIEZ
-But it's not fun Harry, not fun at all I can't do anything about that is it that hard to understand?, sa hon
-Yeah yeah you're pregnant it's your hormones, I know, believe me i know.
-Why are you acting like that?
-why? did you just ask why?, sa jag och skrattade
-yes Harry, sa hon tyst. Jag kände ilskan koka innom mig, jag ville inte höjja min röst men det kom av sig själv.
-BECAUSE YOU LET EVERYTHING OUT ON ME, IT'S HARD FOR ME TO MIRANDA.
-but you must understand that I'm not doing it on purpose, do you think i like that? 
- BUT LEARN HOW TO FUCKING CONTROLL IT THEN.
-You don't have to scream Harry, sa hon och tog några steg närmare mig.
-YES I DO, YOU DON'T UNDERSTAND . YOU ARE SO FUCKING SELFISH, YOU ONLY THINK ABOUT YOURSELF
-EXCUSE ME? Jag såg hur hon lade sin hand på magen och hennes ansiktsutryck ändrades. Men jag reagerade inte
-YES THERE YUOU HAVE IT. YOU ONLY CARE ABOUT YOURSELF.
-You are a jerk, I care about you and this baby. I try to do everything as good as I can, sa hon arg.
-Yeah I'm always the jerk isn't that so, You're NOT doing as good as you can.!You can CONTROLL YOURSELF BETTER. and you know what you ... Mitt ansikte vändes till höger. Hon gav mig en örifil. Jag stirrade bara på henne och tårar rann längs hennes kinder.
-You are not Harry... fick hon ur sig, när hon vände sig om för att gå så var hon nära på att ramla men hon tog tag i bordet bredvid. Hon andades tungt. Jag gick fram till henne för att hjälpa henne men hon slängde bort min hand. 
-Don't touch me !

Hon såg verkligen arg och upprörd ut, men jag var också arg och upprörd. Vare sig hon var gravid eller inte det här var grovt. Hon gav mig en örfil!! Hon vände sig om och gick till rummet. Hon slängde ut ett par shorts , en kudde och ett täcke sedan smällde hon igen dörren. Det här var inte bara graviditets freakout det här var ren ilska och jag kände detsamma. 

Kommentera gärna med åsikter av vad ni tycker och vad ni vill ska hända.

I wanna stay up all night and read all your comments until I see the sun! :D
Postat av: Tanja

älskar delen!

2012-04-25 | 16:55:28
URL: http://twitter.com/Zayniiee_Torres
Postat av: somaya

Skiit Bra <3

2012-04-25 | 18:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din Blogg:

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0